tirsdag 29. mars 2011

Fin dag på Andfjorden.

Fantastisk dag på Andfjorden. Blå himmel og 2-4m/s vind. Hadde ikke fisket lenge før jeg hadde kontakt med noe stort. Kjempet med den i ca 10 min. Kunne en stund se den ca 7-10 meter under båten. Vanskelig å anslå vekten på ei kveite på så dypt vann, men jeg tror 40-50 kan stemme ganske godt.Det var ikke mulig å holde den igjen når den gikk, og den hadde et par turer helt ned til bunn.
Etter 10 min slapp den.




















Neste drift fikk jeg ei kveite på 4kg og en liten brosme. Kveita fikk leve, men brosmen ble til agn. Jeg skar noen strimler og festet de til den store kroken på ryggen på jiggen.

Dette så ut til å fungere, for på det neste driftet rakk jeg ikke å få jiggen til bunnen før det satt en på 8kg på kroken. Jeg tror jeg må ha truffet den rett i hode.

Etter å ha landet den, så fortsatte jeg bare samme driftet. Det tok bare 5 min før knarren hylte igjen. Denne gangen var det litt mer fart. Brukte noen minutter før jeg fikk løftet den fra bunnen. Den holdt seg nede og kjempet godt. Etter 10min hadde jeg den i overflaten, men den ville ikke inn og tok seg en tur helt ned til bunnen igjen.




















Etter 15 min var det klart for landing. 20kg blank! Utrolig fin dag med mye action.




















- Posted by Espen Østlie






Location:Fv976,,Norge

3 kommentarer:

Mamma sa...

Dette ser jo supert ut=)nå er det bare og benytte hver dag på vannet. Det er vel spådd noen dager med fint vær. Om det er en trøst har Marius og Agnethe så langt hatt 5 dager med rein og vind=( men eller har de det bra.Marie og Petter koser seg.Jeg har fått hjelp til å fjerne treet, Jens fiksa det.Har du fått bestilt dress? Kos deg videre, er det snart torske fangst?
Klem fra mamma

Mamma sa...

Hadde en skrivefeil,det skulle stå men ellers hadde de det bra ikke eller,sånn kan det gå men du forsto det sikkert

BESTEMOR. sa...

Hei Espen det var godt å høre at du har det bra ,VI har sol å fint vær i oag. Skal hilse fra bestefar.LYKKE TIL MED FISKE OG FORTJENESTEN .Håper alt går bra,Klem fra Bestemor.