onsdag 25. mai 2011

4 Kveiter på Bjørn og Espen.

Det ble en fin start for Bjørn Bjølgerud. Etter 2 timer fiske satt den første kveita på kroken. Bjørn har drillet store fisker før, så det ble ikke rare kampen.
Kveita veide 9,5kg og vi valgte å ta den som matfisk.

Bare noen minutter senere var det min tur. Samme drift og samme str på fisk.
Denne satt vi pent ut.

På det neste driftet fikk jeg en 5-6 kilos og etter dette ble det stille.

Vi satte kursen mot Anda fyr og større kveiter.
På det første driftet ute ved Anda fikk Bjørn en 5-6 kilos og stillingen var dermed uavgjort.

Det blåste litt surt der ute og jeg var nødt til å bevege meg litt rundt i båten for å holde varmen. Plutselig hørte vi knarren på Avet snella hyle. Jeg løp bort og gjorde et kraftig mothugg. Denne gangen hadde jeg virkelig kroket en bordplate. Den sto helt stille i noen sekunder, før den med pumpende bevegelser begynte å gå utover. Bjørn dro inn de andre stengene og begynte å forberede filming av kamp, men i samme øyeblikk som han trykket record, så slapp fisken agnet.

Jeg ble stående med skjelvende
ben og begynte umiddebart å fundere på om det var noe jeg kunne gjort anderledes.

Som om ikke dette var nok, så miste jeg enda en fin kveite helt inne ved Anda Fyr
Denne hadde jeg på nesten helt opp til overflaten da den plutselig slapp. Etter tyngde og kraft å dømme, så er jeg ganske sikker på at dette var en 20+

Kveita vant i dag, men vi er alikevel strålende fornøyde.


- Posted by Espen Østlie

Location:Fv973,,Norge

Ingen kommentarer: